معلمان مازندرانی، پیشگام در پژوهش و نوآوری
معلمان مازندرانی، پیشگام در پژوهش و نوآوری
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، یادآور شد: ۷ هزار دانش‌آموز و فرهنگی در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز با اشتیاق حضور داشتند.

به گزارش ملکان، سرویس آموزشی – سمانه اسلامی

در همایش ملی مدار معلمی که با حضور گسترده معلمان مازندرانی برگزار شد، بار دیگر بر اهمیت نقش معلم در تربیت نسل آینده تأکید شد. معلمان مازندرانی با ارائه بیش از ۶۰ درصد مقالات ارسالی به این همایش، نشان دادند که به دنبال ارتقای دانش و مهارت‌های خود هستند و به پژوهش و حل مسئله علاقه‌مندند.

حسین کمالی  در همایش ملی مدار معلمی اظهار کرد: معلمان به کارهای علمی، پژوهشی، مسئله‌یابی و حل مسئله اهتمام جدی دارند و در این همایش  ۶۰ درصد مقالات ارسالی از استان مازندران بوده است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد:  از زاویه دانش و روش کار معلمی و همچنین بینش و منش کار معلمی باید به این همایش‌ها توجه کرد و معلمان، پرتلاش، دلسوز و نجیب هستند و  تمام توان خود را برای آموختن  به دانش‌آموزان به کار می‌‌بندند.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها باید بتواند به دانش، معرفت و معلومات معلمان در حوزه‌های حرفه‌ای و تخصصی کمک کند و به تقویت شخصیت معلمی یاری برساند.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران بیان کرد: معلم باید واقع‌نگر، همراه و ملازم دانش‌آموز باشد و با سعه صدر، محبت و مهر به آموزش بپردازد و هدایت‌گری و راهبری داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید شخصیت معلمی را در خود تقویت کنیم و دنبال حل مسئله، چرایی و چیستی مسئله بوده و  شناخت درست از دانش‌آموز داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، یادآور شد: ۷ هزار دانش‌آموز و فرهنگی در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز با اشتیاق حضور داشتند.

کمالی از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی مدار معلمی تقدیر کرد و گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی بمنظور ارتقاء سطح دانش معلمان در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، فراهم کردن فرصت تبادل‌نظر و تجربه میان استادان و معلمان، با اهمیت است

، اولین همایش ملی مدار معلمی با اهدافی نظیر ارتقای سطح دانش معلمان و دانشجو معلمان در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، فراهم کردن فرصت تبادل‌نظر و تجربه میان استادان و معلمان ،ارائه راهکارهای استفاده بهینه از نظریه‌های تدریس و یادگیری برگزار شد

۲ هزار و ۷۹ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۳۶۸ مقاله برای سخنرانی و ۸۰۷ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند.