به گزارش ملکان هوشنگ بازوند در جلسه بررسی پروژه تقاطع غیر هم سطح سه راه جویبار ساری از افزایش ۴۵ درصدی پیشرفت تقاطع سهراهی جویبار طی تقاطع سهراهی جویبار، که بهصورت پل روگذر به طول ۶۸۹ متر و با احتساب رمپها به طول یک کیلومتر طراحی شده، در حال حاضر ۳۳۹ متر از عرشه آن اجرا شده و تنها ۳۵۰ متر دیگر باقی مانده است.
وی یادآور شد: همچنین از مجموع ۱۷۶ شمع پیشبینیشده، ۱۷۰ شمع تاکنون به اجرا درآمده است. این پروژه از جمله طرحهایی بود که در بازدید آذرماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی، بر تسریع فوری در روند اجرای آن دستور مستقیم صادر شده بود
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با پیگیریهای مستمر و حمایتهای استاندار، چندین طرح عمرانی که مدتها متوقف بودند، مجدداً فعال شدند.
وی گفت: امروز نیز در ادامه همان روند، به بررسی پیشرفت فیزیکی و تعیین تکلیف تعدادی از این پروژهها پرداختیم.
بازوند به پروژه راه دامغان–گلوگاه اشاره کرد و ادامه داد: از صبح امروز عملیات اجرایی این مسیر را آغاز کردیم. این پروژه شامل چند تقاطع غیرهمسطح است که برای آنها زمانبندی مشخص شده؛ یکی از بخشهای این مسیر طی ۱۸ ماه به بهرهبرداری خواهد رسید و دیگری تا پایان تیر ماه تکمیل میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به سایر پروژههای منطقهای پرداخت و تصریح کرد: پروژههای نکا و ساری نیز در دستور کار قرار دارند و مقرر شده تا قبل از هفته دولت به اتمام برسند. بهویژه برای گلوگاه که مسئله تملک حدود یک کیلومتر از مسیر مطرح بود، مقرر شد ۵۰ میلیارد تومان تأمین شود که ۲۰ میلیارد آن از سوی شهرداری و ۳۰ میلیارد توسط فرمانداری پرداخت خواهد شد.
پل سه راه جویبار در کمربندی ورودی شهر ساری قرار دارد که توقف یک دهه ای آن موجب بروز خسارت های مالی و در بسیاری موارد جانی برای مازندرانی ها و مسافرانی که از این مسیر عبور می کنند شده است اما اکنون با ورود جدی نماینده عالی دولت در استان مرحله نخست این طرح با تزریق اعتبار در آینده نزدیک بهره برداری می شود.
آغاز عملیات اجرایی پل سه راه جویبار در مسیر کمربندی شهر ساری از حدود ۱۰ سال قبل آغاز شد و این کمربندی که به عنوان راه اتصال اصلی و راهبردی ساری و استان مازندران به مشهد مقدس به شمار می رود، سالها است به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبار معطل باقی مانده بود.
این طرح در زمان آغاز عملیات اعتبار اولیه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی برای آن تعبیه شده بود اما کمبود اعتبار سنگ جلوی پای اجرای و تکمیل طرح شد؛ بطوریکه پیشرفت فیزیکی یکی از ۲ باند این پل صفر است و عملیات اجرایی برای آن آغاز نشده است.
بلاتکلیفی و رها شدن احداث این پل مشقاتی برای شهروندان و مسافرانی که از ساری گذر می کردند ایجاد کرد به طوریکه بنا به اظهار نظر مسوولان قضایی این خسارت ها جانی نیز بوده است.
- نویسنده : سمانه اسلامی