به گزارش ملکان ، مهدی یونسی رستمی در جلسه کمیته راهبری کاهش تصادفات مازندران تصریح کرد: همین پیمانکاران اکنون که با نظارت دقیق و سفت و سخت مواجه شدند، برای ادامه فعالیت دست به دامن مسوولان ملی می شوند. بدانید من مقابل این افراد با نفوذ هم ایستادگی می کنم.
وی توضیح داد: بررسی ها نشان می دهد که این پیمانکاران بی مسوولیت در بیشتر طرح های عمرانی اولویت دار استان بدون توجه به انجام تعهدات، اعتبارات دولتی را گرفتند و طرح ها را رها کردند.
استاندار مازندران با تاکید بر این که ما مسوولان دولتی مقصر هستیم چراکه بدون توجه و بررسی های لازم این افراد را وارد استان کردیم، گفت: اکنون که نظارت بر روند کار و تعهدات پیمانکاران سفت و سخت شد، مقاومت می کنند. بدانید ما در مقابل این مقاومت های می ایستیم و تا زمانی که من هستم به این افراد اجازه ادامه فعالیت نخواهم داد و طبق ماده ۹۸، طرح ها نیز از دست این افراد گرفته و ضمن این که با آنان طبق مقررات قانونی برخورد خواهیم کرد طرح را نیز به پیمانکاران جدید واگذار می کنیم.
یونسی رستمی به اهمیت اجرای ساخت پل سه راه جویبار در ساری اشاره کرد و توضیح داد: مصداق بی مسوولیتی پیمانکاران مازندران همین طرح سه راه جویبار است که وقتی با نظارت سفت و سخت طبق تعهدات مواجه شد، دست به دام وزیر و معاون وزیر شده است، اما ما مقاومت می کنیم و با انتخاب پیمانکار جدید در حال انجام کار هستیم.
وی خاطر نشان کرد: تقاطع غیر همسطح کمربندی شمالی ساری سه راهی جویبار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است و طبق برنامه باید تا پایان مهرماه به بهرهبرداری برسد، تاکید می کنم این که پیمانکاران در استان طرح را بگیرند و و سپس رها کنند دیگر در این خطه شمالی تا زمانی که بنده هستم، جایی نخواهند داشت.
پل سه راه جویبار در کمربندی ورودی شهر ساری قرار دارد که توقف یک دهه ای آن موجب بروز خسارت های مالی و در بسیاری موارد جانی برای مازندرانی ها و مسافرانی که از این مسیر عبور می کنند شده است اما اکنون با ورود جدی نماینده عالی دولت در استان مرحله نخست این طرح با تزریق اعتبار در آینده نزدیک بهره برداری می شود.
آغاز عملیات اجرایی پل سه راه جویبار در مسیر کمربندی شهر ساری از حدود ۱۰ سال قبل آغاز شد و این کمربندی که به عنوان راه اتصال اصلی و راهبردی ساری و استان مازندران به مشهد مقدس به شمار می رود، سالها است به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبار معطل باقی مانده بود.
۴۰ نفر در چهار ماهه امسال درتصادفات رانندگی مازندران جان باختند
استاندار مازندران در خصوص مرگ و میر های ناشی از تصادفات در استان نیز گفت: طبق اعلام راهنمایی و رانندگی ۶۰ درصد مرگ و میرها در دورن شهری عابرین پیاده هستند، آماری که با انجام بهسازی طرح های عابرین پیاده قابل کاهش است. بر اساس آمار ۴۰ درصد عابران پیاده ای که پس از تصادف فوت می کنند، بیش از ۶۰ سال سن دارند.
وی ادامه داد: بر جسته سازی محل عبور عابرین پیاده در خیابان های شهری مازندران باید از سوی شهرداری ها مورد توجه قرار بگیرد.
مقام عالی دولت در مازندران به جایگزینی موتور برق برای چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع های شهرهای استان مازندران نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار از ۸۸ نقطه چراغ راهنمای و رانندگی که در شهرهای استان وجود دارد فقط ۳۰ چراغ راهنما به موتور برق جایگزین مجهز شدند.
یونسی رستمی بر لزوم مسیر جایگزینی مسیر هراز با هدف کاهش ترافیک اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزیر راه و شهر سازی هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای این طرح تخصیص یافته است که طبق برنامه تا چهار ماه آینده این مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی گفت: طبق آمار در چهار ماهه امسال در تعطیلات و پایان هر هفته شاهد حضور حدود پنج میلیون مسافر و گردشگر در استان هستیم، جمعیت شناوری که با زیر ساخت های استان سازگاری ندارد.
تعیین و تکلیف اجرای محور بهنمیر – کیاکلا با هدف ایمن سازی و آشکار سازی نقاطه حادثه خیز و تسریع در اجرای پل بزرگ پل سفید از جمله طرح هایی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
- نویسنده : سمانه اسلامی