محمدعلی موسیپور گرجی، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، از آغاز فرآیند اجرای طرح احداث کارخانه بلندینگ مواد نفتی در بندر امیرآباد خبر داد و اظهار کرد: نخستین تفاهمنامه سرمایهگذاری بخش خصوصی در سال جاری، پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم از سازمان بنادر و دریانوردی، به امضا رسیده است.
وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز این طرح به سرمایهگذار واگذار شده است، افزود: شرکت سرمایهگذار موظف است ظرف چهار ماه آینده مطالعات توجیهی، انتخاب مشاور، تحکیم بستر و سایر اقدامات فنی و اجرایی را انجام دهد تا پس از تکمیل این مراحل، قرارداد نهایی سرمایهگذاری منعقد شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ارزش این سرمایهگذاری را سه هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهرهبرداری از این واحد صنعتی، برای دستکم ۳۵ نفر بهصورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و ظرفیت تولید، فرآوری و ارزش افزوده محصولات نفتی در بندر امیرآباد افزایش مییابد.
موسیپور گرجی با اشاره به جایگاه راهبردی بندر امیرآباد در تجارت دریایی کشور افزود: این بندر بهعنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، با برخورداری از زیرساختهای حملونقل چندوجهی، اراضی پشتیبانی گسترده، اسکلههای ریلی و جادهای و دسترسی مناسب به بازار کشورهای حوزه CIS، یکی از مهمترین مراکز لجستیکی و تجاری شمال کشور به شمار میرود.
وی ادامه داد: وجود صنایع مختلف، سیلوهای بزرگ ذخیره کالا، اتصال به شبکه ریلی کشور، ۱۵ پست اسکله با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون تن و قرار گرفتن در مسیر کریدور بینالمللی شمال–جنوب، ظرفیتهای بندر امیرآباد را برای جذب سرمایهگذاری و توسعه صنایع وابسته دوچندان کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح، علاوه بر افزایش تولید فرآوردههای نفتی، به توسعه فعالیتهای صنعتی، رونق صادرات، ایجاد فرصتهای شغلی و تقویت جایگاه اقتصادی بندر امیرآباد در منطقه دریای خزر کمک کند.
- نویسنده : سمانه اسلامی






































































































