دولت چهاردهم برای ساخت هر واحد مسکن محرومان یک میلیارد تومان پرداخت می‌کند
دولت چهاردهم برای ساخت هر واحد مسکن محرومان یک میلیارد تومان پرداخت می‌کند
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: دولت چهاردهم برای ساخت هر واحد مسکن محرومان یک میلیارد تومان پرداخت می‌کند که ۵۰۰ میلیون تومان از آن تسهیلات بلاعوض است.

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار ملکان افزود: ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز بصورت تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد پنج درصد می باشد.
وی اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران در بهمن ماه سال ۱۴۰۴، افزایش تسهیلات از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شد موضوعی که در راستای مسکن محرومین و روستاها انجام شد.

وی افزایش این تسهیلات از ۴۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان با همان بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد پنج درصد و امکان دریافت تسهیلات برای دهک‌های یک تا چهار شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را از اقدامات خوب دولت در راستای حمایت از روستاییان و محرومان عنوان کرد.

دائمی اضافه کرد: درگذشته این تسهیلات برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بود؛ اما برای کمک به تهیه مسکن محرومان برای تمامی شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت این تسهیلات به دهک های یک تا چهار نیز پرداخت می شود و در همین راستا، به هفت بانک عامل هم این تسهیلات ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان یادآور شد: این تسهیلات در دولت‌های قبل همواره اواخر دی ماه ابلاغ می شد؛ اما امسال برای سه بانک تجارت، رفاه و سپه در خردادماه برای استان ابلاغ شده است.

بیش از ۳۰۰ متقاضی به بانک ها معرفی شدند

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن محرومان از ۲ هفته قبل ابلاغ شده، اضافه کرد: تا کنون ۳۱۵ متقاضی به بانک ها معرفی شده است.

وی سهمیه مسکن محرومین شهری استان را بیش از پنج هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: از شوراهای شهر می خواهیم اگر در شهرهای هدف (برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است) زمین نداریم این موضوع در روستاهایی که زمین تامین شده ساماندهی شود.

۱۲۰ واحد تا پایان شهریورماه تحویل متقاضیان گیلانی می شود

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تحویل ۱۲۰ واحد مسکونی تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این واحدها بیش از ۸۰ درصد است؛ ضمن اینکه۳۶ واحد بندر انزلی تا پایان تیرماه تحویل متقاضیان می شود.

  • نویسنده : سمانه اسلامی