مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به رویکرد و برنامههای آموزشی این استان گفت: «برنامهها و سیاستهای آموزش و پرورش مازندران با هدف تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی، ارتقای کیفیت، بالندگی و تقویت هویت ایرانی و اسلامی طراحی شده است.»
وی ادامه داد: «هدف ما در آموزش و پرورش، اجرایی کردن برنامههای هفتم و سیاستهای دولت و وزارت آموزش و پرورش است. این برنامهها به منظور ارتقای کیفیت آموزشی، فراهم کردن فضای شاد و انگیزشی برای دانشآموزان و همچنین توجه به شایستهسالاری در انتصاب مدیران مدارس صورت میگیرد.»
کلبادی نژاد با اشاره به برنامههای مختلف برای بهبود کیفیت آموزشی در استان، تاکید کرد که این برنامهها بر پایه تحقیق و بررسیهای علمی بوده و همواره سعی میشود تا به ارتقای کیفیت تدریس و ایجاد فضای اثرگذار در مدارس توجه شود.
آموزش و پرورش در خدمت رشد علمی و اجتماعی استان
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این دیدار از برگزاری جلسات مختلف شورای آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت که این جلسات با هدف اجرای بهتر برنامهها و بهبود فرآیندهای آموزشی برگزار خواهد شد. وی همچنین به اهمیت آموزش و پرورش در اسناد بالادستی اشاره کرده و افزود: «آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی توسعه کشور در دستور کار قرار دارد و حمایتهای قاطعانه رئیسجمهور از این نهاد آموزشی قابل تقدیر است.»
آموزش و پرورش مازندران در حال حاضر با بیش از ۵۲۸ هزار دانشآموز در مقاطع مختلف تحصیلی و حضور ۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر از معلمان، کادر اجرایی و اداری در حال فعالیت است. این میزان نشاندهنده توجه ویژه استان به توسعه و بهبود وضعیت آموزشی است. در کنار این، ساختار جدید برنامههای آموزشی، در نظر دارد که علاوه بر ارتقاء کیفیت تحصیل، فضای آموزشی شاداب و انگیزشی را برای دانشآموزان فراهم آورد تا استعدادهایشان به بهترین نحو شکوفا شود.
آموزش و پرورش مازندران در راستای تحقق اهداف بلندمدت خود، همواره در تلاش است تا با استفاده از برنامههای نوآورانه و مبتنی بر اصول علمی، سیستم آموزشی این استان را بهبود بخشد و در نهایت به تقویت عدالت آموزشی و اجتماعی بپردازد. رشد و بالندگی آموزش در مازندران نه تنها در کیفیت تدریس معلمان بلکه در بهرهمندی دانشآموزان از امکانات آموزشی پیشرفته نیز نمایان است.
- نویسنده : سمانه اسلامی